Z czym warto zintegrować sklep internetowy?

Integracje w sklepie internetowym zwiększają jego automatyzację i zapewniają większą wygodę kupującym. Zyskują na tym także sami sprzedawcy. Na początek muszą jednak wiedzieć, z czym zintegrować sklep internetowy.

Systemy płatności

Integracje z popularnymi systemami płatności to najlepszy sposób na zautomatyzowanie obsługi oraz ułatwienie dokonywania transakcji. Klient otrzymuje bezpośredni dostęp do szybkich i bezpiecznych metod płatności, dzięki czemu może od razu zapłacić za swoje zakupy. Każda wpłata jest automatycznie odnotowywana, a wszystkie zamówienia oznaczane indywidualnym kodem.

Firmy kurierskie

Decydując się na integrację sklepu internetowego z wieloma firmami kurierskimi, można dać klientom możliwość wybrania najbardziej im odpowiadającej formy dostawy. Takie rozwiązanie pozwala na automatyczne wygenerowanie numeru przesyłki oraz nadruku etykiety nadawczej, a cała obsługa odbywa się bezpośrednio z poziomu wygodnego panelu administracyjnego. Sprzedawca zyskuje również możliwość praktycznie dowolnego konfigurowania opłat za dostawę, w oparciu np. o miejsce wysylki czy inne ustalone parametry.

Portale aukcyjne

Obecnie integracje w sklepie internetowym pozwalają na dwukierunkowe połączenie z portalami aukcyjnymi. Dotyczy to wielu popularnych systemów, włącznie z polskim Allegro. Integracja tego typu pozwala na wygodne, masowe tworzenie aukcji za pomocą panelu administracyjnego e-sklepu. W ten sposób można również obsługiwać transakcje pochodzące bezpośrednio z portalu aukcyjnego.

Hurtownie i magazyny

Integrując sklep internetowy z praktycznie dowolną hurtownią, sprzedawca zyskuje możliwość pobierania kompleksowych informacji na temat sprzedawanych produktów. Dotyczy to zarówno nazw, zdjęć, opisów czy cen, jak i indywidualnych atrybutów oraz aktualnych stanów magazynowych. Mechanizm integracji jest w pełni zautomatyzowany, dzięki czemu oferta w sklepie internetowym może być na bieżąco aktualizowana. Takie rozwiązanie pozwala na połączenie ze sklepem wielu hurtowni dysponujących tym samym asortymentem, w celu utworzenia pojedynczej kartoteki dla klienta.

Porównywarki cen

Dobrym sposobem na promocję e-sklepu jest powiązanie go z najpopularniejszymi porównywarkami cen. Tego rodzaju integracja jest najbardziej efektywna, gdy sklep internetowy posiada konkurencyjną ofertę. W ten sposób sprzedawane produkty są automatycznie pobierane, a następnie wyświetlane w porównywarce razem z ofertami innych sprzedawców. Klient może w ten sposób wybrać najbardziej atrakcyjną dla niego ofertę i przejść bezpośrednio na stronę sklepu celem zakupu.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *