Integracja z Google Mearchants Center i Google Ads – jak to się robi?

Każdy, kto zajmuje się e-commerce prędzej czy później musi zintegrować sklep internetowy z Google Merchant Center oraz z Google Ads. Jest to absolutna podstawa, jeśli mamy w planach wyświetlanie płatnych reklam w wyszukiwarce Google. Sklep z jednym kanałem promocji to za mało, dlatego jak najbardziej warto próbować wielu rozwiązań. Dziś podpowiadamy, jak krok po kroku zintegrować sklep z tymi dwoma serwisami. 

Integracja sklepu z Google Merchant Center

Czym właściwie jest Google Merchant Center? Jest to usługa, która umożliwia reklamowanie wybranego asortymentu sklepu w wyszukiwarce Google. Centrum Sprzedawców jest powiązane z Google AdWords, a wykorzystując możliwości tych dwóch platform, możemy tworzyć dostosowane kampanie, wyświetlające np. tylko wybrane produkty. Na samym początku musimy przejść na stronę www.google.com/merchants i założyć nowe konto, jeśli jeszcze takiego nie posiadamy. W przypadku gdy mamy już zarejestrowane konto w Centrum Sprzedawców, wystarczy po prostu się zalogować. Podczas rejestracji musimy przejść przez kilka kroków. W pierwszym z nich podajemy podstawowe informacje o firmie. Wybieramy kraj, w jakim znajduje się nasza firma, podajemy nazwę sklepu oraz jego adres URL i przechodzimy dalej. W następny kroku Google zwykle prosi o weryfikację domeny. Można to zrobić przy pomocy kilku różnych kroków, jednak najprostszym wydaje się Tag HTML. Aby skorzystać z tej opcji, wybieramy „Inne metody”, a następnie „Tag HTML”. Zostanie wyświetlony fragment kodu, który musimy wkleić w sekcjina stronie sklepu. W ten sposób Google będzie wiedziało, że witryna, którą podaliśmy, należy do nas. Jeśli wszystko jest w porządku, akceptujemy warunki usługi i aktywujemy Google Merchant Center.

Teraz czas na najważniejsze – udostępnienie pliku z asortymentem sklepu. Wybieramy „Pliki danych” i klikamy na przycisk „+ PLIKI DANYCH”. Następnie podajemy kraj, dla którego dodajemy produkty i opcję „typ pliku danych” ustawiamy na „Produkty”. Musimy podać również nazwę pliku, która może być dowolna. W kolejnym kroku wybieramy metodę przesyłania pliku i klikamy „dalej”. Zostaniemy przeniesieni do ostatniego kroku, a więc konfiguracji pliku danych. W polu „URL pliku danych” podajemy link do wtyczki „Google Products”, która znajduje się na serwerze sklepu. Ustawiamy także, o której godzinie Google ma pobierać dane ze sklepu i jak często ma to robić. Zapisujemy dane i gotowe. W ciągu kilkunastu minut Google pobierze dane ze sklepu. Kolejne aktualizacje będą przeprowadzane zgodnie z podanym wcześniej harmonogramem.

Połączenie kont Google Merchant Center i Google Ads

Gdy integracja z Google Merchant Center przebiegnie pomyślnie, czas na połączenie konta z Google Ads. Oczywiście, jeśli nie mamy zarejestrowanego konta w programie Google Ads, musimy to wcześniej zrobić. Podczas rejestracji w Google Ads musimy wpisać adres e-mail, którego chcemy używać do logowania na konto. Jeśli posiadamy już konto Google, podajemy adres e-mail tego konta. W kolejnym kroku podajemy adres URL witryny firmy, którą będziemy reklamować i klikamy przycisk „kontynuuj.” Następnie logujemy się na istniejące konto Google lub tworzymy nowe. 

W Merchant Center wybieramy ikonkę z trzema kropkami i klikamy „łączenie kont”, a następnie „Google Ads”. Przechodzimy do sekcji „Twoje konto Google Ads” i tam szukamy identyfikatora klienta Google Ads, z którym chcemy się połączyć. Wybieramy „połącz” i przechodzimy już do panelu Google Ads, w celu akceptacji prośby. Odnajdujemy ikonkę narzędzia w prawym górnym rogu i w sekcji „konfiguracja”, wybieramy „połączone konta”. W sekcji „Google Merchant Center” klikamy na „szczegóły” i szukamy konta ze statusem „oczekiwanie”, które chcemy połączyć. Następnie wystarczy zaakceptować połączenie i to koniec. Konto Google Merchant Center zostało połączone z Google Ads.

Integracja sklepu z Google Merchant Center i Google Ads jest konieczna, aby wyświetlać reklamy w wyszukiwarce. Na początku ten proces może wydawać się nieco skomplikowany, jednak wystarczy podążać za wyżej wymienionymi krokami, aby wszystko przebiegło sprawnie i pomyślnie. Gdy konta zostały połączone, a Google pobrało plik z produktami, można rozpocząć pierwszą kampanię w Google AdWords. W ten sposób szybciej pozyskamy wielu klientów i wyciągniemy ważne dla biznesu wnioski. 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *